Sydänyhdistyksen kanssa liikkumaan

10.9.2021

Fysioterapeutti Katja Tynjälä vetää meille ensimmäistä kertaa, koeluontoisesti Memodancea. Ryhmä aloittaa ke 6.10. klo 10.00 - 11.00, Tanssistudio Keton peilisalissa Järvenpäässä, Temalin korttelissa, kokoontuen kerran viikossa 10 kertaa peräkkäin, yht. 60€. Koska tämä on kokeilu, niin toteutamme sen, jos saamme 14-16 osallistujaa.

Katja vetää myös Sydänfysio-ryhmää, joka on tavallista fysiojumppaa välineillä ja puolapuilla. Se alkaa ti 21.9. Kuntokeskus Spurtin tiloissa, Järvenpäässä ja kokoontuu kerran viikossa 10 kertaa peräkkäin, yht. 60€.  Hinnat ovat samat kuin sydänyhdistysläisilläkin.

Ilmoittautumiset näihin kahteen ryhmään Sydänyhdistyksessä:

riitta.selenius@kolumbus.fi
P.0414624862

Yhteystiedot - Järvenpään Sydänyhdistys Ry (sydan.fi)

Memodance on uudenlainen tapa nauttia tanssista ja hyödyntää tanssiliikunnan positiivisia vaikutuksia muistiterveyden aktivoimisessa. Memodance on helppoa ja hauskaa yksintanssia, joka sisältää muistiterveyden kannalta tärkeitä harjoitteita.

Monen asian samanaikainen hahmottaminen vahvistaa ja ylläpitää kognitiivisia kykyjä kuten havaitseminen, tarkkaavaisuus, ajattelu ja oppiminen. Musiikki, liikkeiden yllätyksellisyys ja vaihtuvat liikesuunnat aktivoivat aivoja tehokkaasti ja hauskalla tavalla.

Samalla Memodance kehittää tanssiliikunnalle lajityypillisiä ominaisuuksia kuten liikkuvuutta, tasapainoa ja ryhtiä sekä kehittää lihasvoimaa.