Joulun juhlaa 3.12.

3.12.2022

Yhdistyksen pikkujoulua ravintola Hermannissa vietettiin perinteiseen tapaan hyvän ruuan ja leppoisan ohjelman merkeissä. Mm. Ponin Hännät, pikkuviulistit Tilda, Aili, Sesilia ja Enni opettajansa Leena Kimpimäen johdolla esittivät jouluaiheisia sävellyksiä.
Myös kirjallisuusterapeutti Seija Viitaniemi kukitettiin vapaaehtoistyöstään kirjoittajaryhmän pitkäaikaisena innoittajana ja vetäjänä. Kirjoittajaryhmä palkittiin ansioituneena vertaisoppimisen edellekävijänä. tämänvuotisella Helli Suomisen stipendillä. Stipendeihin liittyvät kunniakirjat jaettiin Opintotoiminnan Keskusliiton syyskokouksen yhteydessä 2.12.2022 kuudelle vertaisopintoryhmälle, vertaisopintoryhmän ohjaajalle tai jäsenelle.

Helli Suominen (1898-1974) toimi aktiivisena vertaisopintoryhmätoiminnan puolestapuhujana etenkin 1920- ja 1930-luvuilla. Opintotoiminnan Keskusliitto ylläpitää vertaisopintoryhmätoiminnan uranuurtajan Helli Suomisen nimeä kantavaa stipendirahastoa.