Seuraa Blogia

Hyvää alkavaa syksyä 2022!
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Kirjoitan tätä toukokuun lopussa, jotta se ehtii myös syksyn tiedotteeseen.
Keväällä jokavuotinen unelmani lasitetusta terassista toteutui. Mietin aivojen toisella puoliskolla, miten sisustan sen ja mistä saan käytännöllisimmät aurinkosuojat kattoon ja seiniin. Kun luet tätä, toivon, että minulla on siellä ainakin verho katossa, mansikoita, tomaattia ja kesäkukkia kasvamassa. Muu ehtii kyllä kerääntyä vuosien myötä.
Toivottavasti joku sinun unelmasi on saanut toteutua tänä kesänä. Toivon, että olet saanut uusia muistoja ja verestänyt vanhoja. Vaikka elämänpiirisi on ehkä supistunut sairauden tai liikuntaesteisyyden takia, elämä voi silti olla edelleen hyvää ja rikasta. Kirja, elokuva tai kuunnelma lennättää tuota pikaa vaikka toiselle puolelle maailmaa. Erilaiset suoratoisto- ja äänikirjapalvelut lisäävät vaihtoehtoja.

Meillä reumayhdistyksessä on ollut kiva kevät takana. Yhteisessä kevätjuhlassamme matkasimme muun muassa Tuusulanjärven maisemiin Annin ja Hildan teatteriesityksen mukana. Suunnittelutiimi on taas pannut parastaan ja tehnyt meille syyskaudeksi mielenkiintoisen kokonaisuuden kerhoista ja retkistä. Huomioimme kaikessa toiminnassamme esteettömyyden. Luvassa on vanhaa tuttua, mutta myös uutta. Toivottavasti löydät mieluista toimintaa itsellesi.

Lisäämme yhteistyötä muun muassa Hyvinkään sairaalan ja lähialueiden reumayhdistysten kanssa. Yhdistyksemme vaikutusmahdollisuuksia lisää se, että Pirkko Holvitie on valittu KeskiUudenmaan Hyvinvointialueen Järjestöneuvottelukunnan jäseneksi.

Kiitos teille kaikille osallistumisesta toimintaamme!

Kati, puheenjohtaja

Hyvät jäsenet!

Kun syyskokouksessa tulin valituksi puheenjohtajaksi, tiesin joutuvani täyttämään suuria saappaita Marketan ja Tuulan jälkeen. Kiitos heille toimivien käytäntöjen luomisesta, jotka tulevat auttamaan minua tehtävässäni. Molemmat ovat onneksi edelleen taustajoukoissa mukana. Lisäksi voin luottaa toimintakykyiseen hallitukseen, joka on entuudestaan tuttu. Taustalla toimii myös suuri joukko muita vapaaehtoisia, jotka mahdollistavat yhdistyksen toiminnan. Suuri kiitos heille! Ilman heitä meillä ei olisi toimintaa.

Olen syntyperäinen järvenpääläinen, joka monien muiden koulukavereideni tavoin muutin takaisin opiskelujen jälkeen. Kuulun yhdistyksen jäsenistössä nuorimpaan päähän. Yhdistys oli jo parikymppinen, kun olen syntynyt. Mukaan toimintaan tulin vuonna 2008, jolloin sain diagnoosini. Osallistuin vesijumppaan ja ryhmä otti minut niin hyvin vastaan, että ensimmäisen vuoden jälkeen otin ryhmän vetovastuun. Vedin vesijumppaa kuusi vuotta, sen jälkeen olen ollut hallituksen jäsenenä. Olen viihtynyt vapaaehtoisten joukossa ja tähän joukkoon kutsun myös sinut. Tule mukaan tekemään yhdessä!

Yhdistyksen jäsenmäärä oli vuoden 2019 lopussa 413. Yhdistyksen jäsenistön keski-ikä on 69 vuotta. Siitä huolimatta meillä on menossa melkoinen digiloikka. Meillä on jo toimivat nettisivut ja löydät meidät somesta. Reumaliitto on ottanut Kilta- jäsenrekisterin myötä jäsenmaksujen laskutuksen hoitaakseen. Jokainen jäsen pääsee nyt OmaKillasta katsomaan ja muokkaamaan omia tietojaan. Tulemme tämän vuoden aikana ottamaan käyttöön tapahtumiin sähköisen ilmoittautumisen. Tiedotamme entistä enemmän asioita sähköpostilla ja tekstiviestitse suoraan Kilta-rekisterin kautta. Tämän takia on tärkeää, että jokainen päivittää jäsenasioidenhoitajalle tietoihinsa osoitteen lisäksi puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa, mikäli sitä käyttää. Pitkään jäsenenä olleilla on vielä yhteystiedoissa lankapuhelinnumeroita. Tietysti huomioimme myös ne jäsenet, jotka eivät digimaailmassa elä. Ilmestyvä kevään 2022 jäsentiedote sisältää paljon tärkeää tietoa toiminnastamme sekä yhteystietoja, ja se kannattaa säästää seuraavan tiedotteen ilmestymiseen saakka.  Muutoksista ilmoitamme lehdessä ja aina on mahdollisuus ilmoittautua ja olla yhteydessä vanhaan tapaan kerhossa tai puhelimitse.

Toimintaa on suunniteltu monipuolisesti ja vuoden aikana kokeilemme jotain uuttakin. Toivotaan, että tänä vuonna saamme edetä suunnitelman mukaan, eikä korona rajoita sitä paljoa. Varmistaaksemme toiminnan jatkumisen on rokotuksista huolimatta tärkeää huolehtia edelleen käsihygieniasta, turvaväleistä ja käyttää maskia.

Aktiivista ja toiminnallista vuotta toivottaa

Kati Laukkanen