Tervetuloa juhlan tunnelmaan!

22.5.2023

Teille iloksi, jotka ette syystä tai toisesta päässeet juhlimaan kanssamme, aurinkoisena sunnuntaina  21.5. Järvenpäätalon Juhani Aho-saliin yhdistyksemme 70-vuotista taivalta.

Yhdistyksemme luotsaaja, puheenjohtaja Kati Laukkanen avasi tervetuliaispuheellaan tilaisuuden.

Järvenpään kaupungin tervehdyksen toi Järvenpään kaupunginhallituksen puheenjohtaja, kansanedustaja Eemeli Peltonen, Tuusulan kunnan tervehdyksen Tuusulan varapormestari Tuija Reinikainen, Reumaliitosta Liikunnan ja terveyden asiantuntija Kirsi Kaipainen-Pyykkö ja Yhdistysverkostosta yhdistysverkoston toiminnanjohtaja Saana Sandholm.

Tervehdyksissä korostettiin yhdistyksemme aktiivisuutta, toiminnan monipuolisuutta ja ajankohtaisuutta, sekä yhteistyötämme jäsenistön, muiden yhdistysten, kuntien ja aluehallinnon kanssa.

Kanttori Heikki Ruokonen esitti mm. Armas Järnefeltin sävellyksen Kehtolaulu ja hän säesti myös kuvakavalkadi -esityksen, jossa diakuvat kertoivat juhlayleisölle yhdistyksen tarinaa 70 vuoden ajalta. Kuvakavalkadin olivat toteuttaneet  yhdistyksemme vapaaehtoiset Marjatta Lehtola ja Nina Mäki-Petäys.

Reuman ansiomerkit jakoi Kirsi Kaipainen-Pyykkö Reumaliitosta. Kultaisen ansiomerkin sai Tuula Karlsson, hopeisen Irja Kareinen, Reino Kareinen, Marja-Leena Lehtonen, Marjatta Ranta, Heikki Sillanpää, Ritva Sillanpää, Arja Vitikkala sekä pronssisen Annikki Ahlqvist, Tuula Aronen. Olavi Jakobsson, Kati Laukkanen, Marjatta Lehtola, Ritva Tervala, Anneli Utriainen.

Yhdistyksen kirjoittajaryhmästä Tea Karpasto lausui Kirjoittajaryhmämme julkaistuja runoja vuosien varrelta. Tässä kaksi runoa kirjoittajien Sirius-julkaisusta.

Huhtikuu
Talvi viettää lähtöjuhlaa
valon kainalossa,
puhallellen viimeiset huurunsa
hupeneville jäille.
Kevättä on ilmassa,
metsäkyyhky huhuilee ystävää,
ja kottarainen laulaa lemmestä.
Mullalle tuoksuvasta maasta
nostavat päitään keltaiset sahramit.
Pienet kädet kopaisevat kaunoiset,
silmät loistaen, mikä onnen täyttymys.
Heikki Sillanpää, kunniajäsen

Huomenna
Huomenna pesen ikkunat ja ovien pielet
järjestelen vaatekaapin
laitan kirjat ojennukseen
valokuvat aikajärjestykseen
tyhjennän pöydän voidakseni kirjoittaa
Milloin tulee sellainen huomen
Eila Lehtinen

Lopuksi laulettiin Meidän Reuma -laulu Heikki Ruokosen säestämänä, laulun on sanoittanut Anja Veck.

Ja kaiken päätteeksi Lämpiössä odotti makoisat kakkukahvit juhlijoita.