Kevään 2 luento ravitsemuksesta tiistaina 28.3.2023

24.3.2023

Kevään toinen ravitsemusluento
tiistaina 28.3. klo 17 alkaen Toimintakeskuksessa, Järvenpäässä.

Aiheena: Ravinnon merkitys suoliston hyvinvoinnille ja mitä erityistä on huomioitava reumasairauksien lääkehoidon yhteydessä.

Pääset seuraamaan luentoa joko Toimintakeskuksessa tai omalta laitteelta etänä. Asiantuntija ravitsemusterapeutti Juhani Sipinen on järjestänyt vastaavia etäluentoja yhdessä Reumaliiton ja Keliakialiiton kanssa.

HUOM! Jos et pääse paikan päälle toimintakeskukseen, niin voit seurata luentoa myös omalta laitteelta etänä. Mikäli haluat seurata luentoa etänä, ilmoittaudu  tästä linkistä tai soita 14.3. mennessä Arjalle p. 040 510 2744 saadaksesi osallistumislinkin sähköpostiisi.

TERVETULOA KUUNTELEMAAN!

Juhani Sipisen terveiset luentosarjaan 2:

Suoliston merkitys erilaisiin terveysongelmiin on ollut suuren mielenkiinnon kohteena viime vuosina. Tutkimukset ovat paljastaneet yhteyden suoliston ja aivojen välillä. Tutkimukset myös linkittävät suoliston heikentyneen tilan useisiin merkittäviin sairauksiin. Toiminnalliset vatsavaivat ovat lisääntyneet kuten myös tulehdukselliset suolistosairaudet. Tärkeää olisi tukea suoliston hyvää mikrobikantaa, tähän vaikuttavat mm. elintavat, ruokavalio ja erityisesti antibioottikuurit.