Luento ravitsemuksesta

Asiantuntija ravitsemusterapeutti Juhani Sipinen kertoo etäyhteydellä ravinnon merkityksestä suoliston hyvinvoinnille. Hän on järjestänyt vastaavia etäluentoja yhdessä Reumaliiton ja Keliakialiiton kanssa.

Luentosarja 1-2
Luento 2:n aiheena on
Ravinnon merkitys suoliston hyvinvoinnille, ja mitä erityistä on huomioitava reumasairauksien lääkehoidon yhteydessä.

HUOM! Jos et pääse paikan päälle toimintakeskukseen, niin voit seurata luentoa myös omalta laitteelta etänä. Mikäli haluat seurata luentoa etänä, ilmoittaudu  tästä linkistä tai soita 14.3. mennessä Arjalle p. 040 510 2744 saadaksesi osallistumislinkin sähköpostiisi.

Vapaa pääsy!

TERVETULOA

Juhani Sipisen terveiset
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Luentosarja 2:
Suoliston merkitys erilaisiin terveysongelmiin on ollut suuren mielenkiinnon kohteena viime vuosina. Tutkimukset ovat paljastaneet yhteyden suoliston ja aivojen välillä. Tutkimukset myös linkittävät suoliston heikentyneen tilan useisiin merkittäviin sairauksiin. Toiminnalliset vatsavaivat ovat lisääntyneet kuten myös tulehdukselliset suolistosairaudet. Tärkeää olisi tukea suoliston hyvää mikrobikantaa, tähän vaikuttavat mm. elintavat, ruokavalio ja erityisesti antibioottikuurit.