Liikunta Tuusula

"SÄÄLLÄ KUIN SÄÄLLÄ"

Ei-jäsenet voivat osallistua kaikkiin liikuntaryhmiimme maksamalla ryhmän hinnan lisäksi 15€.

Syksyn 2021 liikuntaryhmiin ilmoittautuminen ja tiedustelut
HUOM! 3.8. alkaen, klo 10-18
Yhteyshenkilö
Heidi Vatka, p. 050 384 1063
heidi.harrastaa (at) gmail.com

Uusia käytänteitä kokoontumisiin
Kaikissa ryhmissämme pidetään turvavälejä ja tiloissa on käsidesit. ​Ryhmiin ei voi tulla, jos on vähäisiäkin flunssan oireita. Suosimme  myös maskeja!

Allasjumppa
To 26.8.-9.12. klo 12.15-12.45 (ei 21.10.)
Tuusulan uimahalli, terapia-allas
Hinta 35€ / 15 krt. viite 20420
allasjumppaa ohjaa Tuula Lauttamus.

Boccia - Boccia-pallot kuluvat eläkeläisten käsissä
Boccia on patanque-tyyppinen pallopeli, joka on suosittu etenkin eläkeläisten keskuudessa. Laji vaatii tarkkuutta ja keskittymiskykyä ja se sopii kaikenkuntoisille pelaajille. Boccian pelivälineinä on sisäkilpailuissa 13 nahkaista palloa, joista kuusi on punaista ja kuusi sinistä. Lisäksi on valkoinen maalipallo. Ulkona pelataan kovilla muovipalloilla, joiden värit ovat samat kuin sisäpallojen. Pelaajan tavoitteena on pelata omat pelipallonsa mahdollisimman lähelle maalipalloa. Bocciaa voi pelata paitsi heittämällä tai vierittämällä palloa myöskin potkaisemalla tai käyttämällä vierityskourua ja seisten tai istuen.

Keskiviikkoisin 25.8.-18.12. (ei 15.9.) klo 13-14.30
Tuusulan uimahalli, liikuntatila 1
maksuton, ei ilmoittautumista

yhteyshenkilö
Reino Kareinen

Teemakävelyt
Tutustutaan eri paikkoihin, nähtävyyksiin, geokätköilyyn ja milloin mihinkin.  Teema päätetään ryhmässä etukäteen ja veturina oloakin vuorotellaan. Maksuton.
Tiistaisin 31.8. alkaen klo 17.00
Lähtö Tuusulan uimahallilta

Tuolijooga
Tuolijoogassa pienikin liike on tärkeä ja hyvin merkityksellinen. Liikkeet toteutetaan tuolilla istuen. Harjoitus ylläpitää kehon liikkuvuutta, venyttää ja vahvistaa lihaksia sekä tasapainottaa mieltä. Tuolijooga soveltuu kaikille ikään, kokoon tai kuntoon katsomatta. Se on lempeää, helppoa ja monipuolisesti vaikuttavaa. Tuolijoogasssa selkäranka, nivelet ja lihakset tulevat notkeammiksi ja vahvemmiksi. Kehon jännitystilat purkautuvat ja mieli rauhoittuu.

Keskiviikkoisin 25.8.-15.12. (ei 15.9. ja 29.9.) klo 16.45-17.45
Tuusulan uimahalli, liikuntatila 1
Hinta 35€/15 kert, viite 20475
vetäjänä Maija Keinänen